Somnul de la amiaza îți stimulează sănătatea inimii și creierului, reduc stresul și mult mai mult

Indiferent ce fac în timpul zilei, îmi place doar să am o scurtă siesta după-amiaza. Nappingul este cel mai dulce moment al zilei pentru mulți oameni ca mine, dar se pare că este extrem de benefic și pentru mine.

Această mini-vacanță în timpul zilei este o modalitate ușoară de relaxare și întinerire și oferă organismului impulsul necesar, astfel încât să poată face față cu tot ce s-a întâmplat în timpul zilei, să se repare și să se reseteze pentru mâine.

Lipsa somnului poate avea efecte dăunătoare asupra sănătății noastre, dar, din păcate, stilul nostru de viață agitat lasă foarte rar timp pentru odihnă adecvată.

Privarea cronică de somn poate duce la probleme grave de sănătate, deoarece somnul este crucial pentru funcționarea creierului. Anume, este legat de o activitate crescută a sistemului nervos simpatic (de luptă sau de zbor). Aceasta, la rândul său, provoacă stres cronic care afectează metabolismul și ritmul circadian și duce la inflamații sistemice cronice.

Acesta ar putea fi motivul pentru depresia și anxietatea, diabetul și bolile cardiovasculare, artrita, creșterea în greutate, dureri generale ale corpului, probleme gastro-intestinale, dezechilibru hormonal și infecții.

Lipsa somnului poate declanșa tulburări de dispoziție, probleme de memorie și deficiențe cognitive și de performanță.

Acesta este motivul pentru care un pui de somn poate fi de mare ajutor:
Un studiu publicat în BMJ Journal, Heart, a arătat că riscul de boli cardiovasculare și evenimente cu BCV a fost mai mic la persoanele care dormeau chiar și de două ori pe săptămână. Yue Leng, doctor și Dr. Kristine Yaffe, de la Universitatea din California, San Francisco, au comentat: „În timp ce căile fiziologice exacte care leagă somnul de zi cu riscul [bolilor cardiovasculare] nu sunt clare. Această cercetare] contribuie la dezbaterea continuă cu privire la implicațiile asupra sănătății nappingului și sugerează că ar putea fi nu numai durata, ci și frecvența care contează. ”
Numeroși oameni de știință susțin că 60 până la 90 de minute de somn pot fi la fel de benefice pentru creier ca un somn complet. Un studiu al Universității Harvard din 2010 a arătat că chiar și scurtele clapete stimulează memoria și capacitățile de învățare
Bill Anthony, un psiholog american și director al Centrului de reabilitare psihiatrică al Universității Harvard susține că golurile scad drastic nivelul cortizolului din organism. În zilele noastre, stilul nostru de viață ridicat la stres menține sistemul nervos simpatic activ în mod constant, ceea ce declanșează eliberarea de epinefrină (aka adrenalină) în fluxul sanguin, iar nivelurile de cortizol cresc.
Chiar și un scurt somn după-amiază stimulează vigilența și timpul de reacție și ne ajută să devenim mai puțin impulsivi și mai toleranți la frustrare. Jennifer Goldschmied, de la Universitatea din Michigan, explică: „Toleranța la frustrare este o fațetă a reglării emoțiilor. Bănuiesc că dormitul ne oferă mai multă distanță [de la un eveniment emoțional] – nu este vorba doar de trecerea timpului. ”
Un somn s-a dovedit a fi chiar mai eficient decât cofeina în ceea ce privește îmbunătățirea învățării perceptuale și consolidarea memoriei.

Cu toate acestea, deși s-ar putea să știți toate avantajele somnului, este posibil să nu aveți suficient timp pentru a vă bucura de un pui de somn de 90 de minute în miezul zilei. Cei mai mulți experți explică că dacă nu sunteți lipsit de somn, somnul de 20-30 de minute este suficient pentru a vă reîmprospăta.

Iată ce vă puteți aștepta de la somn:
20 de minute de somn: îmbunătățește vigilența mentală, memoria și abilitățile de învățare motorie.
20 – 30 minute de somn: Crește memoria și creativitatea
30 – 60 minute pui de somn: Îți îmbunătățește abilitățile de luare a deciziilor și memoria
Somn 60 – 90 minute: Acesta este cel mai benefic pui de somn, deoarece asigură somnul REM, repornește creierul și îți îmbunătățește abilitățile de rezolvare a problemelor.
Alege o cameră întunecată și liniștită, cu o temperatură confortabilă. Unele studii sugerează că doar petrecerea timpului în pat poate fi benefică, dar este mai bine să încercați să dormiți.

Timpul este foarte important, așa că dormitul pentru o perioadă greșită de timp poate duce la inerție în somn și vei ajunge să te simți groaznic și chiar mai obosit decât înainte.

De asemenea, încearcă să dormi după-amiaza devreme, întrucât gâfâitul după trei după-amiaza poate interfera cu somnul de noapte. La fel ca dimineața, veți avea nevoie de câteva minute pentru a fi în alertă, așa că permiteți-vă un timp pentru a vă trezi corect.